Tuesday, July 15, 2008

Streamyx Discount - Usahawan Dapat Durian Runtuh


Setiap kali Streamyx diiklankan, rakyat akan sentiasa menunggu dengan penuh debaran. Mana tidak. Ada saja kejutan. Bonanza sana, bonanza sini. Memang benar, masih ramai yang belum mempunyai streamyx. Statistik menunjukkan tidak sampai 15 peratus rakyat Malaysia mempunyai streamyx di rumah. Banyak sebab kenapa masih ramai tidak mempunyainya. Salah satu darinya ialah menunggu tawaran yang sesuai.

Saya masih ingat, mula-mula TM keluarkan produk internet hanya secara 'dial-up'. Punyalah seronok saya semasa tu. Lambat pun tak apa. Janji dapat lihat dunia luar. Tiba-tiba TM keluarkan internet model baru dipanggil Streamyx. Ianya dikatakan lebih pantas. Streamyx ini, kita tekan saja butang, terus dapat maklumat yang kita hendak. Tidaklah seperti 'dial-up', kekadang secawan kopi dah habis, download tidak selesai lagi. Semasa tu saya tak tahu pun apa yang buat streamyx itu cepat atau pun lambat. Saya pun mohon lah. Tapi TM kata tempat saya tidak ada 'line'. 'Frust' tak terkata. Mana tidak, kepantasan streamyx sungguh menakjubkan jika dibandingkan dengan 'dial-up'. Tapi, saya tak pernah putus asa untuk dapatkan Streamyx. Ada masa saja saya akan ke Kedai Telekom untuk mengetahui perkembangan streamyx di kawasan saya. Syukur, Alhamdulillah, akhirnya tempat saya dapat menerima Streamyx. Berebutlah orang di tempat saya pergi ke TM Point memohon perkhidmatan Streamyx. Sejak hari itu, streamyx sudah banyak berubah. Tawaran demi tawaran dikeluarkan. Orang ramai pula tidak lagi perlu ke TM Point untuk dapatkan streamyx. TM telah membuka peluang untuk orang ramai menjual streamyx bagi pihak TM. Malah, seperti durian runtuh, Usahawan Teknologi Komunikasi telah mendapat peluang menjadi Usahawan Streamyx. Mulai saat itu, permohonan untuk mendapatkan streamyx menjadi lebih mudah.

Tahukah anda setiap kali TM buat promosi 'streamyx discount', setiap kali itulah Usahawan Streamyx mendapat durian runtuh. Ini adalah disebabkan lebih ramai pelanggan akan melanggani streamyx yang mendapat 'discount' ini. Sebagai Usahawan Teknologi Komunikasi, penjualan streamyx adalah sebahagian dari punca pendapatan mereka. Untuk pengetahuan anda, pendapatan dalam bidang telekomunikasi dinegara ini saja melebihi RM30 billion setahun. Kenapa tidak gunakan peluang yang ada untuk meraih pendapatan yang lumayan dari bidang ini? Mengapa anda tidak mencubanya? Untuk mengetahui lebih lanjut layari laman ini USAHAWAN TELEKOMUNIKASI ANTARABANGSA.